Overview

Overall Rating 4.83/5Overall Rating 4.83/5Overall Rating 4.83/5Overall Rating 4.83/5rating 4.83

842 Reviews

ReScore Reviews™ (13)

ReScore
Overall Rating 4.6923077/5Overall Rating 4.6923077/5Overall Rating 4.6923077/5Overall Rating 4.6923077/5rating 4.6923077
Original
Overall Rating 2.53846/5Overall Rating 2.53846/5rating 2.53846rating 2.53846rating 2.53846
98% Would Recommend
81% Business Response
Latest Review 3 days ago

Reviews


Verified Customer
Goshen, IN
2016 Hyundai Elantra Gt
Verified Customer
Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5rating 3rating 3
04/06/2019 Category: Service
Diagnostic not fully completed the first time problem occurred
My Hyundai Elantra GT hatch kept opening while driving, or even when the car was off which drained my battery. Hence, Roadside Assistance had to be called three times for the battery.. Then, the hatch would not even open. If it was used, access could only be made through the back seat! The initial diagnostic done said everything was normal. When I needed to go out of town a couple days later, my backseat had to be used for my luggage! Still waiting for the defective parts to be replaced.
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 04/08/2019

Jennifer: 
I want to apologize that we did not meet with your expectations on your recent visit.
When we diagnose a vehicle we generally need to duplicate the concern and in some situations we simply cannot. In those situations we may ask you to return or ask you to return when the situation presents itself. Reguardless I ask for your forgiveness if we created a stressful situation for you. We will see you soon for your repair and we will do our best to make this a smooth transaction. 
We will also attempt to improve our amenities. 

Thank You:

Pat

Patrick Considine
Service Manager
574-875-5106

AL
Adrianna L.
Bremen, IN
2018 Hyundai Elantra
Verified Customer
Overall Rating 2/5Overall Rating 2/5rating 2rating 2rating 2
03/29/2019 Category: Service
Not impressed
I was very irritated with the time it took, the comment of the part person saying the tech just sat on it for two days, and a part was left uninstalled
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 04/05/2019

Adrianna:
We want to appoliize for your experience with our body shop. We are formulating a plan to never let this happen again. Our body shop manager will be incontact with you soon to help.

Sincerley:

Pat

Patrick Considine
Service Manager
574-875-5106

Verified Customer
Goshen, IN
2016 Hyundai Sonata
Verified Customer
Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5rating 3rating 3
12/12/2018 Category: Service
2016 Sonata review
Overall visit was disappointing.
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 12/23/2018

Mr. Detweiler:
I’m sorry your recent visit did not live up to your expectations. I will call you again after the holiday and we can discuss a plan that will improve your experiences for the future.


Thank You

Patrick Considine
Service Manager
574-875-5106

JN
Joseph N.
Elkhart, IN
2009 Hyundai Genesis
Verified Customer
Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5
10/19/2018 Category: Service
Great customer service
I’m always greeted by name. Very professional.

Verified Customer
Warsaw, IN
2014 Hyundai Sonata Hyb
Verified Customer
Overall Rating 2/5Overall Rating 2/5rating 2rating 2rating 2
07/07/2018 Category: Service
N/a
Need better ability to troubleshoot vehicles without hard codes and upgrade your service area with current technology.
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 07/07/2018

Kevin:
I will call you during business hours on Monday. I reviewed your repair order and it looks like we have diagnosed your concerns quite clearly.
It also seems that you declined the repairs. I also understand that you have a factory warranty on your vehicle. Please give the opportunity to research your concerns and discuss these issues with you in a timely manner. 

Respectfully:

Patrick Considine
Service Manager 
574-875-5106

DD
Dawn D.
Plymouth, IN
2012 Hyundai Santa Fe
Verified Customer
Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5
02/28/2018 Category: Service
Loose lugnuts!!!
Took my car in for service on 2-24-18. When tires were rotated the lugnuts were not properly tightened. Today one of my lugnuts was brought to me. It had fallen off of my tire. A co-worker checked all tires and all lugnuts were loose and one more is missing!! Waiting on a response as I emailed and called.
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 03/02/2018

Dawn:
No excuses but certainly I appoligize for this grave error happening and rest assured I have taken steps to correct the situation. 
I just left you a phone message and I would really like to discuss this situation with you. I really want to sincerely apploigize for this happening. I offer no excuse because this should never happen. 
Hope to speak with you soon so we can correct this situation to your satisfaction.

Thank You:

Pat

Patrick Considine
Service Manager
574-875-5106

MP
Michael P.
Goshen, IN
2009 Hyundai Santa Fe
Verified Customer
Overall Rating 4/5Overall Rating 4/5Overall Rating 4/5Overall Rating 4/5rating 4
01/05/2018 Category: Service
I was kept informed of what was happening and informed of additional work needing to be done.
I appreciated the communication about what was done and what needed to be done.

Verified Customer
Mishawaka, IN
2012 Hyundai Elantra
Verified Customer
Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5
12/22/2017 Category: Service
i went in not knowing i had brake light and they fixed my compass in mirror that some how got turned off
Bryson was able to help with all my questions and mt problems'

Verified Customer
Elkhart, IN
2004 Hyundai Santa Fe
Verified Customer
Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5
09/30/2017 Category: Service
Recall appointment.
I received notice that there was a recall repair on my Santa Fe. I was able to set up an appointment the next day, it was easy to do on the website. I ended up running late on the appointment but they were ready for me and had the repair done in no time at all. Very cordial and efficient.
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 10/09/2017

Dear Anonymous:
Thank You so much for your kind comments we certainly appreciate the time you spent explaining your service experience. We certainly try hard to help our customers and we certainly want you to know we are here for you when you need us.
Please don't hesitate to stop by or call.

Thank You Again:

Pat

Patrick Considine
Service Manager
574-875-5106

TR
Ted R.
Stuart, FL
2013 Hyundai Elantra Gt
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
08/25/2017 Category: Service
They lied to me about finishing the service to repair a transaxle fluid leak on my 2013 Hyundai Elantra GT.
I had to do the cleanup myself. Based on this lie and the fact that they did not indicate the amount of fluid needed to top off the transxaxle, I doubt they checked and adjusted the transaxle fluid level after repairing a fluid leak in the auxiliary cooling circuit.
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 08/26/2017

Mr. Robbins:

Certainly I am troubled by your statements that we lied to you and the fact that you state to "please do not contact you". I must state that we certainly did not lie to you and I can state this unequivocally because I was one of the people who helped repair your vehicle and I take your comments very personal.
 I was so troubled by the horrible way someone installed the aftermarket oil cooler on your vehicle that I photographed the before and after condition of your vehicle. So I do know what the conditions of your vehicle was before and after we made our repairs.
You may not recognize the fact that we are just a small town car dealership. We certainly pride ourselves on the fact that we always go out of our way to take care of our customers in a fair and honest manner and in no way did we ever attempt to mislead you in any way.
If you recall we even invited you to come into the shop and take a look at the installation problems with your oil cooler and the amount of oil that was all over the front and bottom of the vehicle. You even photographed the situation yourself.
My concern is for you and your vehicle and the fact you feel we lied and mislead you. I must stress to you that we did not ever intentionally mislead you. The oil you are looking for on your reciept is covered under shop supplies with a total of $11.84 which covers such things as top off oil for your transmission.
We made every attempt to clean the oil residue off of your vehicle from the engine compartment and behind the front bumper and under the vehicle. I do not own a steam cleaner for our shop so we did  the best we can to make your car presentalble for your trip.
You even signed your repair order stating "Thanks for the great service". This is another very troubling reason why just indiscriminately assigning a score of 1 to a survey that you may not know all the facts. This effects the lives of all the good people that work very hard at this small dealership. We are certainly not a big city dealer that will blow off customers. My service advisor saw that you had a serious problem and we made every attempt to solve your concern and we did just that to the best of our abilities with the items that are installed on your vehicle. 
I personnally hope you will accept my appology for anything we have unknowingly done one your vehicle or to you personally. It is a rare event that anyone makes this type of accusation about our shop. In the future please consider calling our shop if you have any questions or concerns. We are always willing to help and go out of our way to help anyone. This type of survey has a serious troubling effect on many good people. 
If you have the opportunity I would be very pleased to discuss this situation with you but I respect your privacy.

Respectfully:

Patrick Considine
Service Manager
574-875-5106

Verified Customer
Warsaw, IN
2012 Hyundai Veloster
Verified Customer
Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5
04/21/2017 Category: Service
Renewed confidence
Goshen Hyundai made sure to make things right quickly to renew my confidence in this service shop. I appreciate Patrick's commitment to his customers to make sure they are always treated with utmost care.

Overall Rating 2/5Overall Rating 2/5rating 2rating 2rating 2
04/21/2017 Category: Service
Multi-point inspection, not informed of broken trunk latch.
When receiving service on April 13, they were able to successfully perform the recall (which fixed the check engine light), and replace the wheel bearing. The wheel bearing was covered by the warranty which was a surprise. They had called me to inform me that my brakes needed replaced along with going through the rest of other needed maintenance for the vehicle. All service was performed and everything checked out okay per there reporting to me. However, unannounced to me, my trunk latch had broken and I was no longer able to open my trunk. They returned my vehicle with this deficiency without informing me. I called the service department the next day and set up another appointment for the next week. After driving the 45 minutes to the dealership, the service department finally informed me that the latch was mysteriously broken the last time I was there and the fix would not be covered. The first time I had dropped my vehicle off, I had cleaned out the trunk the night previously and the latch was functional without any deficiencies. I am not sure what happened between the night of April 12 (when I had cleaned out my trunk) and there service department discovering my broken latch. But, I am disappointed that I was not informed and will be driving an extra 20 minutes (on top of my 45 minutes) to a better reviewed dealership for future services.
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 04/21/2017

Jacob:
First off I want to Thank You for taking my call and I am thrilled we were able to talk as long as we did about so many things. We all want to apoligize for the problem you had with your trunk latch. We also had several converations about this type of situation. These are all learing experiences for all of us. 
Pleae rest assured that we are here for you and will always be your advocate. That is why I am very thankful and happy you took the time to bring this situation to our attention so we can get together and remedy this situation. 
We will be sending you some information today and I look forward to you bringing your Veloster in for your next service. Please know we are always here for you and only a phone call away. Please never hesitate to call me direct. 

Thank You Again:

Pat

Patrick Considine
Service Manager
574-875-5106
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 05/01/2017

Jacob:
Thank You so much for responding and please stop by so we can discuss any of the items you need serviced or just give me a call at any time.

Thank You Again:

Pat

Patrick Considine
Service Manager
574-875-5106

KS
Keziban S.
Granger, IN
2010 Hyundai Tucson
Verified Customer
Overall Rating 2/5Overall Rating 2/5rating 2rating 2rating 2
04/02/2017 Category: Service
Not happy with the last two services.
I still have issues with my breaks after two times of service.
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 04/02/2017

Keziban:
i just received your troubling comments about your car and I assure you we are here to help you. I will call you in the morning so we can work out the logistics of getting your car in the shop and caring for your concern.
Please understand we are here to be your advocate and help you on a continuous basis to keep your vehicle in proper operational condition. We are certainly not flawless and few individuals are so we recognize the facts that we will always work with our customers no matter the concern.  
We take your comment very seriously and I assure you we are here for you. 

Talk to you Soon:


Pat

Patrick Considine
Service Manager
574-875-5106

CB
Craig B.
Goshen, IN
2017 Hyundai Santa Fe
Verified Customer
Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5
01/04/2017 Category: Service
Follow Up Service
I've had several issues with my 2017 Santa Fe that fell short of my expectations as a first time owner of a new Hyundai and I rated the vehicle and service as such. Although the issues were valid, the cause was not from the service by Goshen Hyundai. I spoke with the Service Manager at length via telephone and he offered amplifying information concerning the vehicle. Hopefully the issues I had were anomalies and won't be recurring events. Very helpful response by the dealership and Patrick in particular.

Overall Rating 2/5Overall Rating 2/5rating 2rating 2rating 2
01/04/2017 Category: Service
Service is OK, but a new car shouldn't need it!
New Hyundai Santa Fe. First import I've purchased. Great car except the engine light keeps coming on. Had it in 3 times to fix. First time they said it fixed itself. I didn't believe that and the light came on days later. Replaced a part and the light came on a week after that. This time it was a dirty part. 7 months and the parts are causing problems? Having buyer remorse. Should have gone with the Chevy Traverse.
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 01/04/2017

Craig:
Thank You so much for taking the time to speak with me this evening. I realize we talked for a long time on the phone but I just want to reiterate the point that I don't want you to loose confidence in your new Santa Fe. It is truly a fine automobile that will last for many years. We also realize all things that are machines can and do have an occational problem and Hyundai is no exception. The unfortunate thing is your problem had to happen when your car was new. The particular concern is now being convered by a service information bulletin so it will be easier to spot in the future for other Hyundai owners.
Please accept my apology for any inconveinence this may have caused you. Also as we discussed and I will send you a card for your next maintenance and please call me personally for an appointment. When you come in for your next service we can sit down and I can show you the "my Hyundai" web site. It is an extremely informative and helpful site for the Hyundai owner.
Also please send me your vin for your Buick LeSabre and I will run the numbers for campaigns and recalls. 
I will also send you a rescore for your survey and if you can I would really appreciate it if you could take the time and help us out and rescore the survey at a higher rate it would really help us out as a local dealer who is doing our best to serve our community. I will call you tomorrrow with information on all items we discussed.
I really want to Thank You for taking the time to talk with me tonite and Thank You for being our customer.

Sincerely

Pat

Patrick Considine
Service Manager
574-875-5106

Verified Customer
Goshen, IN
2013 HYUNDAI ACCENT
Verified Customer
Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5rating 3rating 3
08/27/2016 Category: Service
Made it right
Pat promised a 34.95 oil change and tire rotation. Said to go to service desk not other customer area. At first service desk sent me to other area but then did allow me to speak with Pat. Cost was much higher at checkout because they were not told what Pat told me. Price was adjusted some but still felt a bit slighted. Left and noticed grease on my seat. It was fixed and given free oil change coupon which was nice and appreciated. I can recommend service there but would earn my friends to read the fine print on coupons or verbal offers, plus not to be in a hurry.
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 08/27/2016

Mark:
I am sorry for the confusion with the coupon for your service. Certainly we try hard to get things perfect each and every time but admittedly we occasionally fall short. I hope you accept my apology and know we will do our best to make things right. 
We use coupons to certainly make service more affordable for all our customers and I hope you will continue to use or ask for them and we will cheerfully provide the benefit to our customers for each and every service. 

Hope to see you next time.

Patrick Considine
Service Manage
574-875-5106

JR
John R.
Goshen, IN
2009 Hyundai Elantra
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
08/22/2016 Category: Service
Never again
Very disappointed with the service and cost of looking at my car..
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 08/23/2016

John:
I have read your comments and to say the least I am also very disappointed.
  John you made an appointment in advance and dropped your vehicle off after hours and filled out a drop off envelope and signed it giving our shop the permission to inspect and diagnose your vehicle. We were also not aware that you went to your local part store for a diagnosis. As a rule we do not use part stores diagnosis because they are generally unreliable. If a consumer requests this we usually shy away from this type of work because the liability and warranty that needs to be conveyed is difficult to properly administer in the event of any comeback or loss.
Our charges for the diagnosis was agreed upon and  is fair according to industry standards. Also we provided you with an estimate before we did any work. This gave you the opportunity to decline the service which you conveyed to the service writer.
The part price is for a factory original part not for an aftermarket part and the labor to install came directly from and industry labor time guide.  The total price you quoted in your letter is with diagnosis. The diagnosis fee is not in addition to what you placed in your letter.
The statement you made  "this is a part that should be replaced by warranty" is something I cannot control. You purchased a used vehicle and at present time as far as I can tell you have no warranty. We also checked directly with Hyundai and the failed part is out of warranty. The part carried a 60 month 60,000 mile warranty from the factory and you have over 90,000 miles on your car at time of write up in our service department.
If you have an opportunity I would like to discuss this with you and maybe we can come to an agreement on how I can help you get your car repaired.
I am always open for discussion and would be more the happy to help:

Best Regards:

Patrick Considine
Service Manager
574-875-5106

SN
Stephen N.
Goshen, IN
2010 Hyundai Accent
Verified Customer
Overall Rating 2/5Overall Rating 2/5rating 2rating 2rating 2
07/08/2016 Category: Service
Beware of overpriced service department
I've been loyal but now I'm questioning
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 07/08/2016

Stephen:
It is unfortunate that your exhaust system on your car has rusted to the point of replacement. Please understand that at a dealership we cannot alter or repair breaks in an exhaust system when it has an exhaust converter involved.
Because of the nature of this type of repair (emission systems) it is closely controled by federal law. Vehicle manufacturers do not want dealers to alter or repair exhust converter systems in any way in this type of situation.
Personally I have found that in most cases this type of a repair is only a temporary fix not a permanent repair. As I am sure you know a dealer is always held to a higher level of service and we are required to perform repairs to factory specification.
I will contact you today and I will contact Hyundai to see if I can get some assistance to replace the exhaust system on your vehicle.
Please accept my apology about the failure of your exhaust system but know we are here for you and will continue to be your advocate.

Thank You and I will talk to you soon:

Patrick Considine
Service Manager
574-875-5106

ED
Esther D.
Goshen, IN
2011 Hyundai Sonata
Verified Customer
Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5
06/20/2016 Category: Service
Pleased with service
I bought my Hyundai used, not at Goshen Hyundai. I have had it serviced there since purchase. They are always prompt, get me in as soon as I want and complete the work in a timely fashion. I would not recommend them, at my age, all of my friends know what they want and where to go. If I were asked if their service pleased me I would say yes.
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 07/22/2016

Esther:
Thank You for your candid comments but please know we will always help you with anything you require. You are the Best.

Thank You Again:

Patrick Considine
Service Manager
574-875-5106

Verified Customer
Elkhart, IN
2015 Hyundai Sonata
Verified Customer
Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5rating 3rating 3
09/24/2015 Category: Service
Sadly Disappointed
Bare minimums for way above average price.
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 09/24/2015

Mr Thomas:
I am certainly disappointed that your service experience was less that perfect. We make every effort to send out coupons for maintenance services to make it as affordable as possible. I am sorry that you have not recieved any coupons to date. If you are willing to give us another opportunity for service I assure you that I will have a coupon available for your service. You are more than welcome to ask me or any of our service advisors and they will be happy to provide the necessary coupon. Please accept my sincere apology for your less than perfect experience.

Patrick Considine
Service Manager
574-875-5106

MS
Mark S.
Goshen, IN
2013 HYUNDAI ACCENT
Verified Customer
Overall Rating 2/5Overall Rating 2/5rating 2rating 2rating 2
03/20/2015 Category: Service
OK as usual
Couldn't find a place to park the day I came. As I circled the lot I was stuck behind a stopped car of a man looking at a new vehicle with a woman who I think was a salesperson. They both saw me but were in no hurry to move as the cars lined up behind me. Waited 3-4 minutes behind that car as the people looked at the new vehicle and talked. I could not drive around them. Not enough parking at this location. Service desk staff were particularly chaotic the day of my appointment too. At first I was told I went to the wrong desk but the woman was nice enough to get someone for me. Although I heard her arguing with the person in the back room that he "had to help me" because everyone else was busy. The person I got was nice though. There used to be a very nice older woman in there that greeted you and got you setup with someone. She was very, very nice. Nice lounge with wifi which I like. Always takes way, way too long though. On overage about an hour+ for an oil change even with appointment. I may get the oil changes done somewhere else next time.
Patrick C., Service Manager from Goshen Hyundai responded on 03/20/2015

Mr Sties:
I certainly apologize for your less than perfect visit to our store. It is always our goal to make each and every customer visit a great experience.
Please accept my apology for your less than perfect experience.

Patrick Considine
Service Manager
574-875-5106

CF
Charlene F.
Warsaw, IN
2011 HYUNDAI ACCENT
Verified Customer
Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5
10/07/2014 Category: Service
Great Service
Great customer service and the employees are always very helpful. Very fast and efficient service. Highly recommended