Overview

Overall Rating 4.72/5Overall Rating 4.72/5Overall Rating 4.72/5Overall Rating 4.72/5rating 4.72

1895 Reviews

ReScore Reviews™ (11)

ReScore
Overall Rating 4.7272755/5Overall Rating 4.7272755/5Overall Rating 4.7272755/5Overall Rating 4.7272755/5rating 4.7272755
Original
Overall Rating 2.27273/5Overall Rating 2.27273/5rating 2.27273rating 2.27273rating 2.27273
96% Would Recommend
100% Business Response
Latest Review about 2 hours ago

Reviews


EI
Erik I.
Columbia, MO
2011 Hyundai Sonata
Verified Customer
Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5
12/07/2017 Category: Service
Taken care of
Oil drip issues were resolved.

Overall Rating 2/5Overall Rating 2/5rating 2rating 2rating 2
12/07/2017 Category: Service
Not sure what happened
Took the car in for an oil change. Noticed oil spots on my driveway and garage floor. Taking it back to see why I now have an oil leak that didn't exist before this service.
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 12/08/2017

Good morning Erik we just got done looking at your car and there was some residual oil on the under cover from that didn't get cleaned off we are truly sorry for that. We will not let that happen again. Thank you for your feedback.

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

JL
Jane L.
Columbia, MO
2017 Hyundai Santa Fe S
Verified Customer
Overall Rating 2/5Overall Rating 2/5rating 2rating 2rating 2
11/14/2017 Category: Service
Unreliable quality
You must watch the service, hope it is completed, and done correctly. Always let the buyer beware.
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 11/14/2017

Jane,

We strive to give each customer that comes through our doors a fantastic service experience. This can be reflected in our 95% customer satisfaction score which is the second best in the midwest region. I am confident that we complete a multi-point inspection on every vehicle brought in for service, no matter how small the job. If the findings of this MPI were not relayed to you at the time of checkout I apoligize and in that we can do better. 
Given the cold weather, it is very likely the TPMS light illumination was due to this, since our new vehicles are very sensitive to pressure changes. I am happy you were able to come in so that we could quickly correct your pressure loss from the cold and get you back on the road quickly.
Again- thank you so much for providing feedback, as we strive to maintain our 95% service rating. This rating can only be done by listening to our customers and we appreciate any opportunity to hear about your service. Please let us know how we can assist you in the future- we look forward to your continued business.

     

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

BM
BYRON M.
2016 Hyundai Santa Fe S
Verified Customer
Overall Rating 4/5Overall Rating 4/5Overall Rating 4/5Overall Rating 4/5rating 4
10/27/2017 Category: Service
Service and sales
Service was well above average,, Sales staff was poor and no follow up, poor leaderships
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 10/28/2017

Good morning Byron thank you for the review. I will pass this on to the sales department in hopes that they will become better. Thank you for your business.

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

Verified Customer
Fulton, MO
2012 Hyundai Sonata
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
09/19/2017 Category: Service
had to return next day wast of my time and gas for something they didnt complete the first appt
not pleased with service
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 09/20/2017

I am sorry that you had to come back I'm not sure what you came in for and the radio had in common but I understand it worked when you got here. We reset your radio and I hope all is well now.

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

TA
Tyler A.
Quincy, IL
2016 Hyundai Elantra
Verified Customer
Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5
08/29/2017 Category: Service
In town for a day and they got me in an out in an hour
On a saturday when they had a lot of appointments, they got me in and out in an hour when I was only in town for that day. it was great
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 08/29/2017

Thank you Tyler we will always do what we can to make it a speedy process, thank you for your feedback and your business.

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

Verified Customer
Columbia, MO
2007 Hyundai Santa Fe
Verified Customer
Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5rating 3rating 3
08/08/2017 Category: Service
Average
Had appointment but car still not completed when supposed to be.
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 08/08/2017

Hi and thank you for your feedback. I'm not sure what happened here but I would love for it to not happen again. If you would like to let me know specifics please give me a call. Thank you for your business.

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

DS
Dragos S.
Columbia, MO
2016 Hyundai Elantra
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
08/07/2017 Category: Service
Poor services
Description in the coment section about my reveiw
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 08/07/2017

Thank you Dragos for your feedback and thank you for giving us the opportunity to see what is going on with the tire.

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

Verified Customer
Columbia, MO
2016 Hyundai Santa Fe
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
08/02/2017 Category: Service
The people
This company sucks
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 08/02/2017

Hi I appreciate the feedback I really do but I would love for my team to learn from this. Would you please either respond back through here or give me a call 573-474-7400 and let me know what it is that happened so I can make sure it doesn't happen to any body else. 

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

ES
Eugene S.
Columbia, MO
2011 Hyundai Equus
Verified Customer
Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5rating 3rating 3
07/20/2017 Category: Service
I do not have any faith in Machens now Gene S
Bad business gene s
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 07/21/2017

Thank you for the feedback Eugene I will give you a call.

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

AS
Amber S.
Centralia, MO
2016 Hyundai Veloster
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
06/28/2017 Category: Service
They do not honer the warranty unless u pay for it even then who knows they sold me a car with problems I belive
Because ther rude they tore up my car even worse
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 06/29/2017

Hi Amber,
    I am sorry that this is what you believe but I did not remove any fuse from your car, I could not nor would not do anything with your blue link if you don't pay for it then they turn it off. I also have never said that your car needs anything as far as plugs and coils because we have never found anything wrong with your car. I have done nothing but try to help you and give you the benefit of the doubt. Yes if you want us to put a coil on your car when there is nothing wrong with it I can not warranty that and you would have to pay for that that is the policy from Hyundai. I can not just put parts on your car under warranty just because you want me to.

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

Verified Customer
Columbia, MO
2014 Hyundai Santa Fe S
Verified Customer
Overall Rating 2/5Overall Rating 2/5rating 2rating 2rating 2
06/27/2017 Category: Service
Disappointed
I had brought my car in for the same issue 6 times. I understand that with the issue I was having with the steering wheel, that the car needed to be driven to find out what was happening, however, in the times that I brought it in and they took my car for 30 - 40 minutes coming back with "nothing happened", yet would never listen to me when I'd say that it happened while turning sharp corners; examples, backing out of my driveway, pulling into a parking spot, turning the wheel sharp to either side. The last time i brought my car in, I had finally got the popping noise on video, and had climbed under my car to try and figure out what was going on myself so I could get Machens to look further into this and fix my issue. My car is under warranty after all, and that is one of the main reasons I purchased a car from the dealership; as I shouldn't have to be pushing the issue that something is wrong nor fixing things myself. When I took it in the last time, Darrell drove it and came back within 15 minutes saying he heard it and that he wanted his Master Tech Travis to drive it. Travis came back, agreed that they needed to look further into this issue by putting sensors on my car to hear exactly where the noise was coming from. They explained everything wonderfully and even offered to come get my car at my job to take it for the day.. Wonderful! That's an amazing perk that you guys do offer when it comes to taking our car for the day. I get a call at the end of the day saying it is my rac and pinion and that the part will be in the following week, my car gets brought back to me. I get in my car to go home and the silver part that clips into the button to roll down the drivers window is broke off and I found it underneath the button. I clipped it back in but a piece broke so I have to continue to put it back in its place. I start driving and I'm hearing this rattling noise somewhere around my front left tire. It wasn't crazy loud or seeming to be a problem, as I could only hear it if I had my radio and air off, and since I knew they were coming back to get my car, if it didn't get worse before then, I would just wait until they came to pick it up to replace the part. The following week comes, the part is in, they come get my car at work, but on this day I needed a loaner as I had to drive to another building for work. I also told Darrell about the rattling I noticed the 1st day they took it and brought it back; it wasn't doing it before that, they would have known that too, since they were driving it that day(had the car about 6-7 hours) to figure out what was wrong. After work I went to pick up my car, I arrived at Machens and was told that the rattling was from loose bolts underneath on the plastic underbody. That it wasn't a big deal, they just needed tightened. I go to pay and see that I was being charged for tightening the bolts. I went to talk with Darrell about this charge and he got upset and then said, "Do you just want me to take the charge off of there?" I said Yes, trying to explain my reasoning that I thought maybe it was a mistake. He then asked me if I was undermining his Master Technician, I said no, I'm saying I think there's a mistake. People DO make mistakes, it's not a big deal, but I didn't feel like I had to pay for it; and I told him that. He then gave me the amount off, which I thanked him for. I leave to get in my car and no more do I pull out on Vandiver and my steering wheel pops! It is now doing it worse than before and it aggravates me every time I get in my car. I chose not to turn around and go back, because I feel like I've wasted so much of my time just trying to get someone to listen to me and really look at it. Furthermore, the way I felt I was treated if I didn't agree with something. Very disappointed. I know Joe Machens is the dominant dealership(s) in Columbia, and with that makes us customers just numbers, nothing important. However, this is the first time in my life that I have ever left a bad review. I did not have a good experience with Machens when I traded in my car. They took my car payment on a car I hadn't owned in 30 days and tried to tell me they didn't have to give me my money back until I went into the sales side and argued with Health, instead of when I called over the phone. I truly wish another Hyundai dealership was here, because now, I have to drive out of town to get my car fixed. What happened to good business?
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 06/28/2017

Wow this is a lot to take in and I hate to hear it although I am so glad to hear it so that I can make us better. I wish I had been involved with your car from the beginning and we could have saved a lot off time and aggravation. I didn't know anything about the window switch and it sounds like you do not want to come back to us but I would at least like to have the oppertunity to fix that If you would agree. I am also truly sorry about the way Darrell treated you and I will take care of that. Please if there is anything I can do to help let me know this is not the way we operate and this will be delt with I promise. Thank you so much for being honest and thank you for your business I am truly so we lost it over this. 

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

CG
Christine G.
Montgomery City, MO
2013 Hyundai Sonata
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
06/23/2017 Category: Service
Worst customer service ever
Been there many times and every time is horrible experience. My last visit I was left stranded with my mother for 2 hours in 98 degree heat.
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 06/26/2017

I am so, so sorry this happened Christine

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

TM
Tracy M.
Columbia, MO
2013 Hyundai Elantra
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
06/13/2017 Category: Service
Poor service
Too leagthy to write again.
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 06/13/2017

Sorry again Tracy we deserve this I hope that some day we can earn your trust again.

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

GJ
Geraldine J.
Mexico, MO
2015 Hyundai Tucson
Verified Customer
Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5rating 3rating 3
06/12/2017 Category: Service
Second scheduled appointment for recalled part to be installed
Makes appointment and then can't repair because part is not in stock after they had called and scheduled .
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 06/12/2017

Hi Geraldine,

     Thank you so much for your feedback this helps me a lot. Darrell is my newest adviser and I know there are things that he still needs to learn so your feedback helps me help him. I am sorry that you had to make two trips and I'm not sure why it took an hour for him to let you know we didn't have the part so I will get with him on that as well. Thank you again for you feedback.

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

Verified Customer
Boonville, MO
2016 Hyundai Tucson
Verified Customer
Overall Rating 2/5Overall Rating 2/5rating 2rating 2rating 2
06/09/2017 Category: Service
Check your own fluids
They have a tendency to not fill our antifreeze and windshield washer fluid. Check them before you leave.
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 06/09/2017

Hi, 
  I am so glad you sent this review this is the only way I can know that this is happening. I will be having a shop meeting and make sure that this does not happen agian. If you need anything please let me know.

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

DH
Destimona H.
Holts Summit, MO
2013 Hyundai Accent
Verified Customer
Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5rating 3rating 3
06/08/2017 Category: Service
Not so good service
gfgt
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 06/08/2017

Hi Destimona I am truly sorry that this happened. Darrell is my newest adviser and he does seem to come across like this at times. I will have a talk with him and make sure this does not happen again. Please accept apology.

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

Verified Customer
Columbia, MO
2013 Hyundai Sonata
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
05/23/2017 Category: Service
Oil change
Was there 2 hours. Second person in waiting area and very last person out. Detail area sucks. The guy was pretty rough with my car and didn't completely dry my car. I had to finish drying off my car. Terrible
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 05/23/2017

Thank you for your feedback. I am truly sorry for this happening, whats even worse is that the detail department isn't even apart to Machens they are there own business. My advisors have free car wash cards for Tiger car wash so next time if your preffer ask your advisor and they will be glad to give you one. Again I am truly sorry please don't let them reflect on us. 

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

Verified Customer
Columbia, MO
2017 Hyundai Sonata
Verified Customer
Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5Overall Rating 3/5rating 3rating 3
05/12/2017 Category: Service
Service Dept
Not pleased overall with the service department. The customer service is usually outstanding but the knowledge of cars and parts is not great.
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 05/12/2017

Thank you for the feedback and you are so right my guys should have a good genral knowledge of these vehicles and I am truly sorry for that experience. Darrell is who you talked to first and he has only been on the job for a month and as you know still has lots to learn. I promise this will not happen again.

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

JW
JAYASHREE W.
2015 Hyundai Sonata
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
05/09/2017 Category: Service
Overcharged and slow service
It is safe to say that even with a scheduled appointment, you will need to plan on being there all day and being overcharged. They put two new tires on my car and attempted to charge me for 4.
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 05/10/2017

Hi Jayashree, I am truly sorry that you had this experience. I talked with Jeff to see what happened and it sounds like the parts department made a mistake and billed four tires instead of two, I can assure you it was not intentional. I am also sorry about the time that it took Jeff says we where extreamly busy and he had know idea that you where on a time frame although we need to treat each customer as though they are no matter what. I can't take back this experience but if there is anything I can do let me know, I will assure you this will not happen again.

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400

RL
RACHEAL L.
2014 Hyundai Santa Fe S
Verified Customer
Overall Rating 2/5Overall Rating 2/5rating 2rating 2rating 2
04/28/2017 Category: Service
Sales Gimmick
When I come in for a simple service maintenance check, that's what I expect. I don't want to be bamboozled by sales tactics trying to make me get some additional service, when it's not necessary!!!
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 04/28/2017

I'm sorry you feel this way Racheal, the battery test showed that your battery is going bad and it's our job as a service department to let you know what's going on with your car. If I wouldn't have let you know and days later your car didn't start you would have been upset with us for not telling you. I promise we don't have sales tactics and we do not bamboozle.

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400
Travis M B., SERVICE MANAGER from Joe Machens Hyundai responded on 04/28/2017

Thank you

TRAVIS M. BACKERS
SERVICE MANAGER
573-474-7400