Overview

Overall Rating 4.61/5Overall Rating 4.61/5Overall Rating 4.61/5Overall Rating 4.61/5rating 4.61

1129 Reviews

ReScore Reviews™ (30)

ReScore
Overall Rating 4.1666647/5Overall Rating 4.1666647/5Overall Rating 4.1666647/5Overall Rating 4.1666647/5rating 4.1666647
Original
Overall Rating 2.066671/5Overall Rating 2.066671/5rating 2.066671rating 2.066671rating 2.066671
92% Would Recommend
Latest Review about 21 hours ago

Reviews


Verified Customer
Dayton, OH
2018 Hyundai Sonata
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
04/10/2018 Category: Service
General Manager ignored my request
I left a message to have Jared, the General Manager, call me to discuss an issue with the Service Department. He has not called me back at it’s been over 1 week.

Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
04/10/2018 Category: Service
Where only your money matters.
Going elsewhere for service next time.
Jared F., General Manager from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 04/11/2018



We understand that unexpected repairs can be frustrating, especially on an almost new car. An investment of a new car is one that is supposed to keep you hassle free for a long time. Unfortunately unexpected items do come up and we hate that you had this accident happen so soon to your new vehicle. Regardless of the miles or age of the car, items like tires can be damaged due to many factors. The current road conditions do not help matters any. I personally know your frustration, less than a week ago I had to replace a tire on my car after hitting a pothole and blowing out the sidewall.  This incident is not the fault of you, the dealership or the tire manufacturer. It's not our intent to ever upset any client and if this was a manufacturer defect I promise we would have backed you 100%. The cost of losing a client is much greater than the cost of an upset tire manufacturer. Please feel free to reach out to me with any further questions.

Jared Fox
General Manager


WB
Walter B.
New Vienna, OH
2015 Hyundai Elantra
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
01/29/2018 Category: Service
Did not tighten lug nuts properly
Probably will be ending any business relationship with this dealership when possible.
NATHAN D M. from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 01/31/2018

Mr. B, I have left you a few messages and would very much like to speak with you in regards to this matter. If you could, please give me a call here at the dealership.
Thank you,
Nathan Marcum
Service Manager
Superior Hyundai Beavercreek
9374290380


Verified Customer
Dayton, OH
2006 Hyundai Sonata
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
01/22/2018 Category: Service
The worse service received
I went to have oil change in order to have a free inspection of my car. Their inspection turned out more than $2300 repair fee. If I did not want them to repair, I had to pay $98 inspection fee. I paid $98 inspection fee and left for another shop. My car was repaired in the cost of $121.68 including tax.
NATHAN D M. from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 01/23/2018

Sir, the fee that you were charged was a diagnostic charge for diagnosing the check engine light. It was explained to you that you would only be charged the diagnostic fee if you did not choose to have the repairs done here. The check engine light was on due to the valve covers leaking on to the alternator shorting it out causing poor system voltage. The battery was priced out to you due to the poor system voltage as a precaution. If you have any other questions i would be happy to speak with you about them.
Thank you,
Nathan Marcum
Service Manager
Superior Hyundai Beavercreek
9374290380


Verified Customer
Greenfield, OH
2013 Hyundai Elantra
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
01/17/2018 Category: Service
Incredibly Overpriced
Even after the breakdown of why repairs were overpriced, the explanation was still overpriced.

Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
01/17/2018 Category: Service
Incredibly Overpriced
Tire rotation and oil change was overpriced and they tried to charge $800+ to replace my breaks
NATHAN D M. from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 01/18/2018

Sir, the quoted price to replace your front brakes and machine the rotors is $283.59. The reason the rears were quoted at $447.51 is because the rotors were rusted beyond repair and would need to be replaced as opposed to machining them. We do have coupons on our website to help out with expensive repairs and a financing option as well. Please let me know if there is any way I can help you out.
Thank you,
Nathan Marcum
Service Manager
Superior Hyundai Beavercreek
9374290380


DH
Darryl H.
Xenia, OH
2009 Hyundai Santa Fe
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
01/17/2018 Category: Service
Honesty Lacking
Service rep has difficulty being honest when questioned concerning service and pricing.
NATHAN D M. from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 01/17/2018

Mr Hardern,
After reviewing your resent visit and speaking with my staff, I am not sure where we are lacking. We gave you an estimated quote over the phone before the vehicle was brought in to the service department. After my technician had looked the vehicle over my service writer had called you back with an updated and more accurate quote. My self and my staff strive to give the best service possible at an excellent price and would very much like to know how we can do right by you in the future. You are most welcome to call or email me if that works better for you.
Thank you
Nathan Marcum
Service Manager
Superior Hyundai Beavercreek
9374290380


Verified Customer
Dayton, OH
2011 Hyundai Genesis Co
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
01/14/2018 Category: Service
Hanging your head and saying sorry deosnt help.
After seeing this review, the dealer NEVER CALLED, NEVER WROTE. Whatever happened to customer service? They NEVER addressed the fact that they released my car and keys to an unknown person, let alone the other issues. Want late incorrect service? This is the place for you. Want your car given away to anyone? This is your place.

Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
01/14/2018 Category: Service
Hyundai Should be ashamed
Please see my write up in previous section.
Points
Didn't make promised repair time.
Refused to discuss price negotiation
Car was a mess inside
Car was released to someone without my knowledge or permission. You had NO clue to whom you released my car and keys!!
Dealer seems to be unable or unwilling to deal fairly with the female consumer
NATHAN D M. from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 01/16/2018

I am sorry you feel you were unfairly treated. We will do better in the future.


FB
Frances B.
Dayton, OH
2017 Hyundai Elantra
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
01/08/2018 Category: Service
Poor Service
Failed to address the real problem as the service department said they had no authority to replace any parts My main concern is the next time the outside temperature is extremely cold, the same thing may happen again putting us in a unsafe situation.
NATHAN D M. from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 01/09/2018

Mr Blackert,
I would very much like to speak with you. If you could, please give me a call here at the dealership.
Thank you,
Nathan Marcum
Service Manager
Superior Hyundai Beavercreek
9374290380


SH
sophia h.
Dayton, OH
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
11/29/2017
VERY UNPROFESSIONAL & FISHY BUSINESS
made an appointment to get an estimate for a cowl and kick pad, waited 2 hours then they say the car is ready, start looking at the estimate and they only gave me the estimate for the cowl when I questioned it they said no problem they can get me my estimate for the kick pad too, waited another 10 minutes john comes out and verbally tells me it is 96.81 that includes parts and labor just add it to the cowl estimate and that is the price so the full price would have been around $415, but they have to order the part and when it comes in they would call. They call and schedule the appointment to bring the car in on Monday the 20th of November. Take the car there and then I get a call about the cowl being broken in transit so it would take another few days to get another cowl because they have to order it again, so 2 days later they call and say the car is ready, they just need authorization for payment before pick up, well it was a holiday and the person who was paying it was out of the office until the following Monday, after all that is over go pick up the car the first problem is it had bird crap all over the car from where they parked it and then go to the body shop to get another estimate for the paint job and as soon as the guy lifted up the windshield wipers he says did you know your cowl is also broken in 3 different places, so my husband goes back to the dealer and tells shows them what is wrong and they have to keep it again. He comes home and shows me the bill and it says $531 and I am like wait a minute how did they go from $400 and something to $531, so I call and talk to Nathan the service manager and tell him what happened and he was supposed to look into it and get back with me well he never did, so the next day I call him back and he is playing stupid like he didn't remember our conversation about how John the guy who gave me the verbal estimate was on lunch and he would get with him and get to the bottom of it and call me back. Then he proceeds to say he looked over the bill and doesn't see a problem, so he was trying to feed me a line of BS and I said let me talk to John he will remember me because I was not happy that day after waiting all that time and they still didn't have it right, plus the price got jacked up. So he says John is on the phone with another customer if I could hold, so I say yes, finally John gets on the phone and I start telling him stuff and he remembers me and the situation and then all he keeps saying is I don't understand how it works and why am I worried about the price when I was not the one paying for it and I said I do not care who is paying for it, it is my car and I am the one who picked them to do the work and I am the one who got the estimate and something seems fishy and then he starts ranting about how it should have been $800 something, but they only charged her $600 and something, so the way he was looking at it he saved her $300 something dollars and then I proceed to question those amounts because I have a estimate for $400 and something and an actual bill they gave me that said it was $531 and it all seems fishy to me and why didn't they call and let me know the price changed and why and he proceeds to tell me if he had to call people about the prices changing 3 or 5 times then he would be on the phone all day and would not get his work done.We argued about it for a few more minutes after he was trying to lay all the BS on me and I wasn't buying any of it, I get off the phone with him and called the general manager Kelly and talk to him about it and he says he would look into it and call me back, well he never did call me back again so I had to call him and leave a message he finally calls me back and say he looked at the work order and everything looked right to him again a bunch of BS. He also says he called me several times and left a message and I said you never left a message on my phone I seen where a wireless caller called my phone twice that day but never left a message. Anyway my next step is getting a hold of their Corporate Office and go from there I am sure it will be the same BS I have went thru with the rest of them, so I would recommend that you never take your car here for any repairs and if you do make sure you get everything in writing and do not listen to their BS, because they will over charge the person that is paying it even though they give you an estimate for a different amount, so I would watch them like a hawk or they will over charge you to, they are shady and fishy and full of BS.

AS
Angi S.
Dayton, OH
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
11/14/2017
over 3 months no title
I purchased a used vehicle from this dealership on Aug 8 of this year paying by check and I am still waiting on a title. They have told me they had to apply for a lost title when this car was traded in but have yet to receive it. I have been issued 2 temp tags and am now driving with a dealer tag they have been good about keeping me with a tag. I have called 7 times 4 of which I spoke to someone and told they are waiting on a title, the others I have left messages and not had any return calls from. They are not keeping me informed on any progress on the matter. I am insuring and driving a car that I don't know if I truly own. My daughter was pulled over for a out taillight and the officer told her the car was still in John Doe's name. Is this fraud, misrepresentation, is the car techniquely stolen, who's responsible in an accident me or the man who is still on the title? I have no clue and am not receiving any answers.

BA
Babak A.
Fairborn, OH
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
10/14/2017
Over charged
I took my Elantra for basic oil change and air filter replacement, they charged me $70 labor cost! Totally ripped off
NATHAN D M. from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 10/30/2017

Sir, you had requested a full synthetic oil change, a cost of $68.58, then approved the replacement of your airfilter, $31.71, and the replacement of your cabin airfilter, $52.77, for a combined total of $167.81. The labor dollar amount was to perform all three of these services on your vehicle.


BA
Babak A.
Fairborn, OH
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
10/14/2017
Over charged
I took my Elantra for basic oil change and air filter replacement, they charged me $70 labor cost! Totally ripped off
NATHAN D M. from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 10/30/2017

Sir, you had requested a full synthetic oil change, a cost of $68.58, then approved the replacement of your airfilter, $31.71, and the replacement of your cabin airfilter, $52.77, for a combined total of $167.81. The labor dollar amount was to perform all three of these services on your vehicle.


HD
Harold D.
Dayton, OH
2017 Hyundai Santa Fe S
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
10/01/2017 Category: Service
waste of time
Vehicle still has the same issue, have to spend more time that I don't have.
NATHAN D M. from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 10/02/2017

Hello Mr D, my name is Nathan and I am the Service Manager here at Superior Hyundai in Beavercreek. I wanted thank you for providing feedback on your recent service with us. I am truely sorry for the inconvience with your vehicle and would like to set up a time to have your vehicle brought back in here for a second look. I would be more than happy to have a vehicle brought to you and have yours picked up. If you would like, please give us a call so we can get this taken care of for you. 
Thank you
Nathan Marcum
Service Manager
Superior Hyundai of Beavercreek
9374290380


CH
Christina H.
Springboro, OH
2011 Hyundai Sonata
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
06/22/2017 Category: Service
Misdiagnosed Car Problem, No Refund
$615 + tax in unnecessary repairs only to find out I had the wrong size tire and that was causing the issue with my speed sensors.
Kelly B J., General Manager from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 06/22/2017

This customer came to us with the ABS light on. Our diagnostic evaluation returned a diagnostic code of C-1204 and C-1209 which indicates that the speed sensor right front and right rear is not working properly. We replaced it. The ABS light came on again. We determined that this was due to an incorrect sized tire that was installed by another service provider one year earlier. It is our opinion that the ABS light did not come on at that time (when the incorrect tire was installed) due to the faulty speed sensor. This matter became confrontational because the customer feels we unnecessarily installed the speed sensor and it is our position that it was not operational and needed to be replaced which is still our position. The customer’s husband returned to the dealership demanding a refund. Mr. Jackson told the customer’s husband that he would contact the police and have him removed after the customer used inappropriate language and the interaction escalated. The initial interactions with the customer(s) were very cordial. It only escalated when we refused to refund the money for the speed sensor which is a non-returnable electronic part.

Kelly Jackson
General Manager
Superior Hyundai of Beavercreek
937-429-0380
kjackson@superiorcars.com

Verified Customer
Washington Township, OH
2013 Hyundai Veloster
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
06/07/2017 Category: Service
TERRIBLE!!!
Rude staff. No explanation of the work done. After the recall work was completed, check engine light comes on, loose fuel cap light goes on & off, warning from Blue link continue to show up. Had to make another appointment for them to fix things that never happened prior to them doing recall work. Jiffy Lube does a better job!
NATHAN D M. from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 06/08/2017

Hello, my name is Nathan and I am the Service Manager here at Superior Hyundai in Beavercreek. I have recently reviewed your past visit with my service department and wanted to asure you that you would not be having any of these aformentioned issues again. There is a good possiblity that there are issues unrelated to the recall work that was performed on May 25th. Regardless, I will be personally looking at your vehicle at your upcoming service appointment to see what is going on. If you have any other questions or conerns please feel free to reach out to me directly via email or by phone
Thank you,
Nathan Marcum
Service Manager
Superior Hyundai Beavercreek
9374290380


MF
Mark F.
Fairborn, OH
2010 Hyundai Santa Fe
Verified Customer
Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5Overall Rating 5/5
03/31/2017 Category: Service
Superior Hyundai was able to clean off whatever was covering the side of my car
They showed me how the color of the undercoating they applied did not match whatever was splattered all over the side of my car and the wheel wells. Neither of us have any idea what the source of it was, but their detail department was able to get most of it off and then they suggested a place that could help me get the rest of it off since they did not have the tools to do it there.

Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
03/31/2017 Category: Service
You have potentially damaged my pain job, the undercoating you applied is also on the side of my car
I took my vehicle in to get a protective coating applied to the underbody of my vehicle. Well, the protective coating was also splashed onto the right door and side panels of my car. It looks terrible and may have permanently damaged my paint job. This is unacceptable.
NATHAN D M. from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 03/31/2017

Hello, my name is Nathan and I am the service manager here at Superior Hyundai in Beavercreek. I would like to get your vehicle in here as soon as possible so that we can correct this. If you could, would you please give me a call here at service so we can set this up.

Nathan Marcum
Service Manager
Superior Hyundai Beavercreek
9374290380


TP
Thomas P.
Waynesville, OH
2009 Hyundai Santa Fe
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
03/03/2017 Category: Service
Stuff happens
Look, I am not trying to cast a bad light on your overall service department, but in this particular case I spent a very long time waiting for a 1 hour job. I know I hated doing recalls when I had a good paying job to be done, but I knew that I had to do them in a timely manner. I spent 11 years as a car mech. and I know that you can always run in to unexpected problems, but in this case the job was 1 I had done myself in my garage with simple hand tools and without the aid of a lift.

Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
03/03/2017 Category: Service
Long day
2 things. Your prices for regular maint. are outrageous. And the 5 1/2 hour wait for a 1 hour job sucked.
NATHAN D M. from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 03/03/2017

Hello
I am the service manager here at superior hyundai of beavercreek and i wanted to thank you for taking the time to fill out our survey. I do apologize that your vehicles repair took longer than expected but these things do happen from time to time. I understand that the technician was having difficulty with the spare tire release mechanism and I would never allow him to claim a job was finished if it was not done to ours and Hyundai Motors of Americas standards. You are most welcome for the loaner vehicle we let you use for the inconvience. If there is anything else we can assist you with please do not hesitate to call.
Thank you,
Nathan Marcum
Service manager
Superior Hyundai Beavercreek


Verified Customer
Xenia, OH
2010 Hyundai Sonata
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
02/07/2017 Category: Service
the salesman was very rude and even went as far as to tell us we were not valuable customers because we don't get oil changes their
My opinion is that this was the horrible experience that I ever had at a car dealership
NATHAN D M. from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 02/08/2017

Hello Jesse,
My name is Nathan and i am the service manager here at superior hyundai. We had spoken a few times while your vehicle was here in the shop. I apologize for the experience you had here and wanted to see if there was anything i could do for you guys. You have my card so please feel free to call or send me an email.
Thank you,
Nathan Marcum
Service Manager
Superior Hyundai Beavercreek


AB
Amy B.
Xenia, OH
2007 Hyundai Sonata
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
01/19/2017 Category: Service
Don't trust the technician
They don't call when promised and I was charged more than quoted
NATHAN D M. from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 01/20/2017

Mrs *******,
I am the service manager here at Superior Hyundai in beavercreek. I wanted to thank you for the feedback and take this time to hopefully better explain the reason your final cost was more than your original quote. I was the individual who spoke with your husband monday. I personally was back in the shop working on your vehicle with my technician to try and get your vehicle back to good running condition. The problem we had was that the spark plugs were so worn that we could not get any cylinder to "fire" and due to extended cranking conditions the battery had gone beyond its life and limits so we had to start with replacing these just to try and get it to start. When it did finally start for me we found a very heavy "click" noise in either the first cylinder or the second that is an indication that a wrist pin connecting the piston to the rod has failed. Something we would not have known until we got it to start and run continuously. Your ending estimate of $534 has the tax and shop supplies added on to it. I do see where you were given a $50 off coupon making your total $484. I do apologize for any inconvience any of this has caused you and if you would like any further explanations I would be happy to answer you. 
Thank you,
Nathan
Service Manager
Superior Hyundai Beavercreek
9374290380


AK
April K.
Miamisburg, OH
2014 Hyundai Veloster
Verified Customer
Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
01/16/2017 Category: Service
No communication,
I received no information about the car unless I contacted them which normally took several trys. They tried to say that my problem was do to me hitting a dear and after 2 weeks of being without a car I finally got ahold of a service manager and he said that there was no doubt that it was covered by there warranty and it was fixed in 48 hrs.
NATHAN D M. from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 01/17/2017

Mrs. Keys
My name is Nathan and I am the service manager here at Superior Hyundai in Beavercreek. I wanted to apologize for the poor experience you feel you recieved. I went over the repair order from your previous visit and would like to speak with you if at all possible. Please give me a call at your earliest convienence at 9374290380.
Thank you
Nathan Marcum
Service Manager
Superior Hyundai Beavercreek


Verified Customer
Beavercreek, OH
2015 Hyundai Santa Fe S
Verified Customer
Overall Rating 4/5Overall Rating 4/5Overall Rating 4/5Overall Rating 4/5rating 4
01/16/2017 Category: Service
Customer satisfaction
The service department's concern for quality of work and customer satisfaction has changed by overall opinion. I will definitely continue to service my vehicle at this location.

Overall Rating 1/5rating 1rating 1rating 1rating 1
01/16/2017 Category: Service
Doubt if work was performed.
Can not be trusted. I don't believe oil change and tire rotation were performed. Only the recall work was performed. The tires were not properly inflated and the service light on the panel was not reset.
NATHAN D M. from Superior Hyundai Of Beavercreek responded on 01/17/2017

Mr Steele,
I wanted to thank you for your recent feed back of our service department. I wanted to get in touch with you and ask you why you feel as if your vehicle did not recieve and oil change or a tire rotation. I do however understand the tires were not properly inflated and the maintenance light was not reset. I have since delt with that issue with my technicians. If there is anything we can do to improve your experience with us or anything we can help you with please do not hesitate to give us a call.
Thank You
Nathan Marcum
Service Manager Superior Hyundai Beavercreek
937-429-0380